بازتاب انتخاب

حامی دکتر احمدی نژاد بازتاب اخبار بازتاب روز بازتاب جدید

بازتاب انتخاب

حامی دکتر احمدی نژاد بازتاب اخبار بازتاب روز بازتاب جدید

پاسخ جنگ نرم شما را با بصیرت می‌دهیم "گزارش کامل"


 
سرویس دفاع مقدس و انقلاب اسلامی :مراسم راهپیمایی سالروز سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، در مقابل لانه جاسوسی با حضور ده‌ها هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، راهپیمایی‌کنندگان در این مراسم در مقابل لانه جاسوسی شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر فرهنگ فاسد غرب»، «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و «لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است» سر می‌دادند.

در این مراسم بیانیه‌ای توسط یک دختر دانش‌آموز در ابتدای مراسم قرائت شد و پس از آن سرود «مرگ بر تو ای آمریکا» اجرا شد. سپس قطعنامه‌ا‌ی دیگر توسط یک دانشجو قرائت و پس از آن سرود «وطنم» اجرا شد.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم خاطرنشان کرد: ملت ایران روزی نظر خود را نسبت به آمریکا عوض می‌کند که آمریکا رفتار ظالمانه‌ی خود را تغییر دهد و تا آن زمان برنامه و سیاست ملت، دولت، مجلس، مقام معظم رهبری، قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و بسیج دفاع از استقلال جمهوری اسلامی خواهد بود.

غلامعلی حدادعادل با فرستادن درود به پیشگاه پیامبر ختمی مرتبت و روح پرفتوح امام و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: 13 آبان که با قانون مجلس روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شد و روز دانش‌آموز است بیش از هر مفهوم دیگر یادآور استقلال است.

نماینده‌ی مردم تهران در خانه‌ی ملت، افزود: استقلال اولین کلمه از اولین شعار ملت در انقلاب اسلامی بود. مردم در آغاز موج نهایی انقلاب شعار اول‌شان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. استقلال همانند گلی بر لب این انقلاب آمد. مردم استقلال را در سایه‌ی آزادی و در سایه‌ی ولایت فقیه می‌خواستند. چرا آنان جان بر کف گرفته بودند؟ برای استقلال. ایستادگی مردم در وجدان آنان این باور را ایجاد کرده بود که با تمسک به استقلال می‌توانند به پیروزی و سعادت برسند.

این عضو اصولگرای مجلس هشتم، خاطرنشان کرد: مردم در دوران قاجار و پهلوی‌ها می‌دانستند که استقلال کشور مخدوش شده است. مردم به ویژه نسل حاضر در انقلاب، دخالت مالکانه‌ی آمریکا را از 28 مرداد 32 تا 22 بهمن 57 در حافظه داشتند. نمونه‌ی بارز دخالت آمریکا در استقلال ایران احیای کاپیتولاسیون یا حذف مسوولیت کنسولی بود.

وی افزود: در این نظام دادگاه‌های کشورهای استعمار شده حق محاکمه‌ی خارجیان را نداشتند. در سال 43 نیز قانون دیگری برای استعمار ایرانیان با فشار آمریکا به تصویب رسید. امام در پیامی فریاد استقلال‌طلبی بلند کرد و ملت ایران را بیدار کرد. آن سخنرانی امام (ره) موجب شد در 13 آبان به ترکیه و سپس به عراق تبعید شود.

مشاور مقام معظم رهبری، با اشاره به دومین مناسبت 13 آبان با یادآوری 13 آبان 57، گفت: در این روز دانش‌آموزان در دفاع از بیانات امام (ره) به دانشگاه تهران آمده بودند و در آن‌جا دژخیمان رژیم پهلوی آنان را به گلوله بستند. بعدا از اسناد به‌دست آمده از لانه‌ی جاسوسی در 11 آبان فاش شد که سفیران آمریکا و انگلیس در ملاقاتی با شاه تاکید بر برخورد سخت با تظاهرکنندگان کردند. شاه نیز دو روز بعد در 13 آبان خواسته‌ی آنان را محقق کرد.

حدادعادل با اشاره به مناسبت سوم، گفت: مناسبت سوم در پیروزی انقلاب بود. در 13 آبان 58 دانشجویان دانشگاه‌ها سالروز تبعید امام (ره) و شهادت دانشجویان را با اجتماع و تظاهرات گرامی داشتند و در این روز سفارت آمریکا که به حق لانه‌ی جاسوسی دژ استکبار بود را تسخیر کردند. هزاران نفر در شب و روز 13 آبان 58 مقابل لانه‌ی جاسوسی اجتماع می‌کردند که در واقع مبارزان را حمایت می‌کردند.

نماینده‌ی مردم تهران در خانه‌ی ملت، یادآور شد: همه‌ی شکنجه‌کشیدگان، استبدادها و استکبار رژیم پهلوی را از چشم آمریکا می‌دانستند به همین دلیل ملت از تسخیر لانه‌ی جاسوسی خوشحال شد. از این رو امام خمینی (ره) این حرکت را تایید کرد. اسناد به‌دست آمده از سفارت آمریکا نشان داد که در همان 9 ماهه‌ی پس از پیروزی انقلاب چه توطئه‌هایی در آن سفارتخانه طراحی شده بود.

او افزود: آمریکا نشان داد با تظاهرات ساختگی و دروغین حین انقلاب سعی در رودرو کردن مردم و انقلاب داشت. امام (ره) نیز این تسخیر را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

حدادعادل خطاب به همه‌ی اقشار و طبقات اجتماعی تاکید کرد: آمریکا برخلاف شعارهایی که در حمایت از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر سر می‌دهد همواره از حکومت‌های دیکتاتوری حمایت کرده است. آمریکا هیچ‌وقت حامی و پشتیبان حکومت‌های مردمی نبوده است. آن چه که برای آمریکا مهم است تسلط بر کشورها و تامین منافع آمریکاست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، خاطرنشان کرد: آمریکا هر رژیمی را که برای دولتمردان آنان اطاعت و نوکری کند بیش‌تر دوست دارند. اگر آن رژیم انتخاباتی نباشد و اختناقاتی باشد برای آمریکا اهمیتی ندارد. این سخن با نگاه به کشورهای منطقه قابل آزمایش است. در این کشورها اصولا سخنی از آزادی و انتخاب نیست و برخی اصلا مجلس نداشتند ولی همواره برای دولتمردان آمریکایی عزیز بوده‌اند.

نماینده‌ی مردم تهران در خانه‌ی ملت، در بازخوانی سال آخر منتهی به پیروزی انقلاب، یادآور شد: یک‌سال قبل از پیروزی انقلاب، کارتر در سفر به ایران ابراز کرد خوشحالم که سال نوی میلادی را در کشوری جشن می‌گیرم که جزیره‌ی ثبات است. چنین تصوری از کشور را تحت اختناق داشتند. مخالفت آمریکا با حکومت مردمی حماس یکی دیگر از نشانه‌های مخالفت آمریکا با حکومت‌های مردمی است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که آمریکا در پیروزی انقلاب بیش از هر چیز از مردم‌سالاری دینی وحشت داشت، گفت: این وحشت در انتخابات 22 خرداد ماه 88 قابل مشاهده است. وقتی 40 میلیون نفر با 85 درصد مشارکت پای صندوق‌ها حاضر شدند، وقتی مردم با آن نظم، شور و آزادی مدنی انتخابات را برگزار کردند زنگ خطر برای آمریکا به صدا درآمد.

او تاکید کرد: آمریکا از الگو شدن مردم‌سالاری دینی ایران وحشت دارد به همین دلیل موضوع تقلب در انتخابات را دامن زد و شیرینی باشکوه و انبوه مردم را در کام آنان تلخ کرد و از افرادی که ادعا کردند در انتخابات تقلب شده حمایت کرد.

حدادعادل افزود: کسانی بودند که در عصر روز انتخابات اعلام کردند پیروز شدند و فردای انتخابات گفتند در انتخابات تقلب شده است. این افراد کسانی بودند که نه برای پیروزی و نه برای تقلب دلیلی مطرح نکردند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آن کسی که از آراء صیانت کرد و در برابر سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی ایستادگی و حمایت کرد مقام معظم رهبری بود. مقام معظم رهبری مثل همیشه و همانند امام (ره) از آرای مردم حمایت کردند. سخن منطقی و صریح رهبری این بود که دلایل تقلب را از راه‌های قانونی دنبال کنید. ایشان تاکید کردند جمهوری اسلامی اهل تقلب نیست و از سران فتنه خواستند اردوکشی‌های خیابانی متوقف شود اما آنان توجه نکرده و هم‌سویی با بیگانگان را ادامه دادند.

وی اظهار کرد: امروز نیز بیانیه می‌دهند ولی از تسخیر لانه‌ی جاسوسی سخنی به میان نمی‌آورند و این حیرت‌آور است که کسی از 13 آبان سخن بگوید ولی از این واقعه‌ی مهم سخنی نگوید. این بیانیه که سخنی از ظلم و ستم آمریکا در قبل و بعد از انقلاب به میان نیاورده به مذاق آمریکا خوش آمده و از شبکه‌های آمریکایی پخش می‌شود. این آقایان جواب ایثارگران، شهدا و جانبازان را چگونه می‌دهند؟ فردای قیامت آن‌ها پاسخ امام (ره) را چگونه خواهند داد؟

حدادعادل افزود: این‌هایی که دم از امام (ره) می‌زدند و می‌زنند جواب فرزندان امام (ره) یعنی دانش‌آموزان و دانشجویان را چه خواهند داد؟ اینان باید پاسخ دهند که دشمنان ایران بیش‌تر خوشحال شدند یا ملت ایران و عجیب این است که افرادی برای سازش در مجلس ششم تلاش می‌کردند امروز در مساله‌ی هسته‌یی اظهار نگرانی و دلسوزی می‌کنند و در واقع می‌خواهند خود را در این باره نگران نشان دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: در حالی که ما معتقدیم مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور و ملت در مساله‌ی هسته‌یی منافع و حق مسلم ایران را برای استفاده از این انرژی با هیچ قدرتی معامله نمی‌کنند.

نماینده‌ی مردم تهران در خانه‌ی ملت، خاطر نشان کرد: در 10 ماه اخیر که اوباما با شعار تغییر در آمریکا به پیروزی رسید سعی کرد لحن سخن را تغییر دهد ولی ما باید بپرسیم آیا آمریکا حقیقتا در سیاست و رفتار خود تغییر ایجاد کرده است؟ تغییر حقیقی زمانی است که کاخ سفید و اوباما نگاه و رفتار خود را نسبت به ملت‌های مسلمان و دموکراسی تغییر دهند. آیا فشار آمریکا در عراق، افغانستان و پاکستان نسبت به مردم آنان تغییری داشته است و آیا ظلم و ستم رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین، لبنان و ایران کاسته شده است.

وی با اشاره به جنایت گروهک ریگی در شهرستان سرباز، گفت: گروهک ریگی به تازگی شیعه و سنی را در کنار یکدیگر به شهادت می‌رساند و آمریکا از آنان حمایت می‌کند. علاوه بر آن همین روزها 55 میلیون دلار برای ایجاد تنش در ایران تصویب می‌کند. آیا این‌ها تغییر است؟

حدادعادل افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند ملت ایران روزی نظر خود را نسبت به آمریکا عوض می‌کند که آمریکا رفتار ظالمانه‌ی خود را تغییر دهد و تا آن زمان برنامه و سیاست رهبر، مجلس، دولت، قوای سه‌گانه، ملت، نیروهای مسلح و بسیج دفاع از استقلال جمهوری اسلامی خواهد بود.

مشاور مقام معظم رهبری، تاکید کرد: سخن ما با دولتمردان آمریکا این است که ما را از تحریم نترسانید. ملت آماده‌ی فداکاری است. تحریم‌ها همان‌گونه که طی 30 سال گذشته موجب رشد ما شد در صورت تشدید تحریم‌ها این روند هم‌چنان ادامه خواهد یافت. پاسخ جنگ نرم شما را با بصیرت می‌دهیم. این که این روزها مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان به بصیرت دعوت می‌کنند برای این است که در جنگ نرم خنثی‌کننده، بصیرت است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: حضور شما مقابل لانه‌ی جاسوسی موجب آگاهی بیش‌تر شما از امام (ره)، رهبری و انقلاب می‌شود. ملت ایران بزرگ‌تر از آن است که استقلال خود را با این تهدیدها از دست بدهد.

حدادعادل افزود: ملت ایران با امیدواری و عزم و اراده پشت سر مقام معظم رهبری ایران را به پیش می‌برند و روز به روز سنگرهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فتح خواهند کرد و از انقلاب دفاع می‌کنند و به یاری خدا هم‌چنان پرشور همانند روزهای پیروزی انقلاب آماده‌ی دفاع از دستاوردهای انقلاب در پشت سر رهبری خود خواهند بود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در پایان تاکید کرد: با امام (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری پیمان می‌بندیم که از انقلاب اسلامی در هر شرایطی دفاع می‌کنیم.

پس از سخنرانی دکتر حدادعادل قطعنامه پایانی مراسم یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با طنین الله اکبر و مرگ بر آمریکا قرائت شد.

در این قطعنامه آمده است:

«بسم‌الله الرّ حمن الرّحیم»

یا أَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم أَولِیَاءَ تُلقُونَ إِلَیهِم بِالمَوَدَّهِ

ای کسانی که به خدا ایمان آورده‌اید،‌هرگز نباید کافران را که دشمن من و شمایند یاران خود برگرفته و طرح دوستی با آنها افکنید.

(سوره ممتحنه آیه یک)

13 آبان نمادی از استکبارستیزی، مقابله با استبداد ستم‌شاهی و پایداری ملتی بزرگ در راستای تحقّق ارزش‌های اسلامی است. تبعید حضرت امام راحل (رحمه‌الله علیه) از ایران

در سال 1343، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 1357 توسط رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 سه حادثه تاریخ‌سازی است که حرکت

ملّت ایران در راستای شکل‌دهی نهضت عدالت‌خواهی و بیداری جهانی علیه سلطه‌گران و مستکبران عالم را تقویت و تثبیت کرد.

13 آبان ماه فرصت بسیار مغتنمی برای نمایش خشم مقدس آحاد ایرانیان علیه استکبار زورگویان می‌باشد. اینک در شرایط حساس و خطیر کنونی که استکبار جهانی و دشمنان قسم‌خورده ملّت ایران از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی خود در میدان جنگ نرم علیه انقلاب و نظام اسلامی به صحنه آورده است، ما شرکت کنندگان در تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان، روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی با فریادی رسا و یکپارچه مواضع خود را به جهانیان اعلام می‌نمائیم:

1ـ ملت مبارز و نستوه ایران اسلامی به ویژه نسل جوان امروز که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از آنچنان انگیزه‌ی ایمانی برخوردار بوده که اگر از انگیزه‌ی جوانان اول انقلاب بیشتر نباشد، کمتر نیست و مقاومت و پایداری در برابر تهدیدات و تحریم‌های آمریکا و سایر قدرت‌های زورگو و سلطه‌گر را رمز پیروزی دانسته و به پیروی از رهنمودهای ماندگار حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) و معظم له صریحاً اعلام می‌کنیم تا هنگامی که آمریکا مداخله در امور داخلی ایران را همچنان سرلوحه سیاست خارجی خود می‌داند و از هر گونه توطئه علیه اسلام و انقلاب فروگذار نمی‌نماید هیچ‌گونه مذاکره و رابطه‌ای را به رسمیت نمی‌شناسیم بلکه آمریکا را همچنان دشمن شماره یک ملّت ایران و مظلومان جهان می‌دانیم.

2ـ ما شرکت‌کنندگان در این همایش بزرگ ضد استکباری وحدت و اتّحاد را اصلی‌ترین سرمایه فناناپذیر در برابر توطئه‌های تمام نشدنی نظام سلطه می‌دانیم. وحدت، همگرایی و وفاق ملّی را حول محور ولایت فقیه و رهبر معظّم انقلاب اسلامی و تمسک به آموزه‌های ماندگار امام راحل دانسته و بر ضرورت تعمیق و گسترش آن در جامعه به ویژه نخبگان حوزه و دانشگاه، دانشجویان و جوانان برومند این سرزمین الهی تأکید می‌نمائیم.

3ـ ملّت بزرگ ایران حماسه‌آفرینی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم را که مشارکت سیاسی بی‌نظیر در جهان محسوب می‌گردد، افتخار ملّی دانسته و هر گونه رفتار، موضع‌گیری و اقدامی را که پایه‌های جمهوریت و اسلامیت نظام را زیر سؤال ببرد و دشمنان قسم‌خورده ملّت را شاد نماید به شدت محکوم نموده و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، «آمریکائی‌ها به برخی مسائل و غائله‌های بعد از انتخابات دل خوش نکنند زیرا جمهوری اسلامی ایران عمیق‌تر و ریشه‌دارتر از این حرف‌ها است و نظام اسلامی بر حوادث بسیار سخت‌تر از این مسائل هم فائق آمده است» و لذا این فرموده رهبری موضع قاطع ملت ایران است.

4ـ دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز را حق مسلّم ملّت ایران دانسته و از دولت و مسئولان نظام می‌خواهیم با اقتدار از منافع و مصالح ملّی کشور در مذاکرات دفاع نموده و با طرح هر گونه سازش یا انفعال در این زمینه به شدّت برخورد نمایند.

5ـ ما ملّت ظلم‌ستیز ایران با ستایش نهضت بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان و تجلیل از مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم جعلی صهیونیستی، جنایات اشغالگران ستم‌پیشه در کشورهای اسلامی فلسطین، عراق و افغانستان و توطئه‌های شوم علیه لبنان و حزب‌الله سرافراز را محکوم و با تأکید بر ضرورت همبستگی و وحدت امّت اسلامی و تداوم مقاومت به عنوان تنها راه نجات از چنگال تجاوزگران به سرزمین‌های اسلامی، حمایت خود را از ملّت‌های ستمدیده این کشورها اعلام می‌داریم.

6ـ ما دانش‌آموزان و دانشجویان و دانشگاهیان شرکت کننده در تظاهرات روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، 13 آبان ماه را نماد فریاد و نفرت فراگیر ایرانیان علیه شیطان بزرگ و سیاست‌های استکباری آمریکای جهانخوار و سلطه‌گر می‌دانیم و هر گونه حرکت و شعاری که بخواهد این اراده مقدّس را به انحراف بکشاند، اقدامی مخالف مصالح اسلام و فلسفه وجودی این روز تاریخی دانسته و ‌آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

7ـ ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضد استکباری 13 آبان ماه، همراه با سایر آحاد و اقشار ملّت موحّد، انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی، ضمن میثاق مجدد با آرمان‌های بلند حضرت امام (رحمه‌الله علیه) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیعت راستین خود با رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را تجدید و با اعلام حمایت از قوای سه گانه

(دولت، مجلس و قوه قضائیه) بر لزوم گسترش تلاش‌های معطوف به اقتدار علمی و نهضت نرم‌افزاری کشور در راستای منویّات مقام معظّم رهبری تأکید می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمة‌اله و برکاته

چهارشنبه سیزدهم آبان ماه 1388 ه‍جری شمسی

مصادف با 16 ذی‌القعده 1430 ه‍جری ‌قمری

مطابق با 4 نوامبر 2009 میلادی

مرگ بر آمریکا ـ مرگ بر انگلیس

مرگ بر اسراییل ـ مرگ بر استکبار»

به گزارش خبرنگار ایسنا در میان راهپیمایی‌کنندگان،‌ پلاکاردهایی در حمایت از مقام معظم رهبری مانند «ما مطیع رهبریم، این همه لشکر آمده،‌ به عشق رهبر آمده»، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» و «لبیک یا خامنه‌ای» در دست داشتند.

راهپیمایی کنندگان هم‌چنین پرچم آمریکا را در این مراسم به آتش کشیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد